Beijing8 ♥ VEGME

Under de kommande veckorna introducerar Beijing8 ytterligare en vegetarisk dumpling i samtliga restauranger i Sverige, Finland och Frankrike. Resan med att utveckla denna började redan i våras då dialogen inleddes med det svenska succéföretaget VEGME, som via en egentutvecklad tillverkningsmetod får en helt unik textur och umamismak.

”Beröringspunkterna mellan våra företag är många; vi brinner för att utveckla intressanta produkter som bygger på alternativa proteinkällor, vi förstår behovet av att bidra till en mer hållbar kosthållning och framförallt så älskar vi god mat” säger Magnus Leydner, VD på Beijing8. Vegmes råvara bygger på klimatsmart sojaprotein, hämtat enbart från kontrollerade odlingar inom EU, och det stämmer helt med vad vi vill erbjuda våra gäster.

Vi är oerhört glada över att Beijing8 valt att använda Vegme i sitt nya dumpling. Vi vill att allt fler ska upptäcka hur oerhört gott det kan vara att välja växtbaserade proteinkällor, säger Hampus Schönemyr, grundare av Vegme.

”En av styrkorna med att ha en egen dumplingproduktion här i Sverige är att vi snabbt och effektivt kan utveckla nya produkter i samverkan med leverantörer och gäster.

Förutom att vår dumplingrobot kan producera 10 000 dumplings i timmen, har vi även möjlighet att köra mindre batcher och testa oss fram till de optimala recepten, Vegmes expertis och känsla för smak och textur har varit ovärderliga för oss i processen” avslutar Magnus.

Samarbetet innebär inte bara att våra gäster fortsatt kan njuta av produkter med råvaror av hög kvalitet från Beijing8, utan även att vi stärker samarbetet med några av Sveriges bästa leverantörer

Kontaktuppgifter:

Beijing8: