Beijing8 ångar på! Estland nästa marknad.

Beijing8 lanserar sitt dagligvaruhandelskoncept i Estland i samarbete med Prisma, en av Estlands ledande dagligvaruhandelskedjor.

Idag säljs Beijing8s måltidskoncept i ett 150-tal butiker i Sverige, Finland och Norge. Estland blir med samarbetet med Prismas nya flaggskepps butik Rocca al Mare i Tallin bolagets fjärde marknad. Ambitionen är att under nästa år kunna erbjuda Beijing8’s måltidslösning till fler butiker på den estländska marknaden.

Beijing8 erbjuder ett enkelt måltidskoncept, med dumplings som produceras i den egna fabriken i Stockholm. Kvalité, smak och framtidstänkande ligger i stort fokus där måltidskonceptet kan serveras som en snabblunch eller som en kulinarisk och smakfylld middagsbjudning med vänner och familj.

”Våra produkter uppskattas och konsumeras av fler och fler kunder runt om i Norden och vi är väldigt glada över samarbetet med Prisma och möjligheten att nu kunna erbjuda våra produkter till estländska kunder säger Magnus Andersson tf VD.

Beijing8 is steaming ahead. Estonia next retail market

Beijing8 is launching its retail concept in Estonia in cooperation with Prisma, one of the leading retail chains in Estonia.

Currently Beijing8’s products are sold in over 150 stores in Sweden, Finland and Norway. Estonia will be the 4th
market with the introduction of the meal concept in Rocca al Mare, Prisma’s new flagship store in Tallin. The
ambition is to expand the concept to other stores in the Estonian retail market during next year.

“Our products are appreciated and enjoyed every day by many customers throughout the Nordic region. We are
very excited about the cooperation with Prisma and the opportunity to be able to offer our products now also to
Estonian customers” says Magnus Andersson, acting CEO Beijing8

Magnus Andersson
Mand@beijing8.com

På Beijing8 gör vi det vi älskar allra mest – dumplings och te. Våra egna smakrika degknyten innehåller bara naturliga råvaror och våra ekologiska isteer brygger vi på teblad direkt från Kina. Det bästa från traditionell kinesisk matkultur tillsammans med hållbart framtidstänkande. Vi kallar det för långsam snabbmat. En idé som redan hittat hem på våra restauranger i flera länder och många ställen där du handlar din mat. Vi ses!