• Beijing8 AB/

Beijing8 är utvalda att servera mat på SLUSH, världens största årliga startup- och tech event som äger rum i Helsingfors i december!

Report this content

Valet att medverka på SLUSH 2018 var givet. På Beijing8 strävar vi efter att ligga i framkant vad det gäller mattrender, teknologi samt med att förse dagens konsumenter med bra, hållbar och snabb mat för att möta deras livssituation!” säger Casimir Reincke landschef på Beijing8.

SLUSH är ett eko-certifierat evenemang med stark hänsyn till det globala avtrycket samt CO2 utsläppet och väljer därför enbart samarbetspartners som är likasinnade. Beijing8 kommer vara en utav flera matleverantörer som kommer medverka på eventet. I år kommer 20.000 gäster, 600 journalister och över 2.500 olika företag att delta på mässan. Beijing8s har unikt för tillfället komponerat ihop en meny för att passa evenemangets gäster.

Finland är en av Beijing8s mest framgångsrika marknader och mottagande från finska konsumenter har varit överväldigande sedan starten av den första restaurangen för två år sedan. Sedan hösten 2018 finns även Beijing8’s detaljhandelssortiment även på Herkku Food Markets butiker i Helsingfors centrum, Åbo och Tammerfors.

Läs den finska press releasen nedan, bifogad som pdf.

Läs mer om Beijing8 här.

Taggar: