Beijing8 introducerar sitt måltidskoncept på den finska marknaden i samarbete med S-Group

Efter succén med företagets första restaurang i Helsingfors är det äntligen dags att erbjuda kunder att köpa produkterna i Food Markets Herkkus butiker i Helsingfors centrum, Åbo och Tammerfors.

Beijing8 lanseras den 24 oktober på den finska marknaden i samarbete med finska S-Group och är en dela av företagets fortsatta expansion på den nordiska marknaden för att kunna erbjuda allt fler kunder dumplings och te i hemmet. Finland blir den tredje marknaden, andra för i år att lansera produkterna till dagligvaruhandeln, och målet är att bli ledande i Europa.

Vi ser fram emot att introducera våra produkter till den finska mathandel tillsammans med S-Group. Efter stor efterfråga från kunder på vår restaurang i Kortteli, glädjer det oss att vi nu har möjligheten att erbjuda allt flera konsumenter Beijing8s måltidskoncept även hemma!” säger Casimir Reincke, Landschef i Finland på Beijing8.

Beijing8 skiljer sig från det sedvanliga snabbmatsrätterna du normalt finner i frysdisken på Food Market Herkkus. Beijing8 erbjuder kunden en produkt som är snabbt och enkelt att tillaga med smaker från den kinesiska köket tillsammans med hållbart framtidstänkande.

Vi vill införa något nytt och annorlunda i Herkku för att göra sortimentet attraktivare. Beijing8-konceptet är intressant med trendiga produkter, ett enkelt koncept som fungerar både i restauranger och detaljhandeln, vilket är helt nytt på den finska marknaden." säger Heidi Salmi Category manager at SOK.

För press release på finska vänligen se bifogat PDF nedan.

Läs mer om Beijing8 här.

Taggar: