Beijing8 reser kapital genom crowdfunding på Pepins

Report this content

Det svenska dumplingsföretaget gör sig nu redo för nästa steg i expansionsarbetet med fokus på utökad närvaro i den nordiska marknaden. I samarbete med Pepins vill företaget skapa intresse hos nya investerare och samtidigt sprida ägandet till befintliga och nya konsumenter.

För att kunna växa ännu snabbare har bolaget valt ta in mellan 18–25 miljoner i tillväxtkapital. Genom kampanjen med Pepins vill man nå en bred grupp investerare där vem som helst investera från 555 kronor och uppåt. Det är en unik modell som ger alla möjlighet att vara med i Beijing8s tillväxtresa.

”Sedan starten av Beijing8 för 8 år sedan har vår drivkraft varit att kombinera traditionell kinesisk matkultur och dess värden med urbana och västerländska inslag för att kunna erbjuda våra gäster och kunder en unik matupplevelse som kan avnjutas i våra restauranger eller hemma vid middagsbordet.

Resan tog sin början när grundarna på besök i Peking upplevde hur dumplings serverades tillsammans med en mängd olika smårätter, ofta ångade och alltid smakrika, i en miljö som präglades av social samvaro och enkelhet och insåg att detta inslag har en självklar plats på den nordiska marknaden. Vår passion kring matens ursprung och tillagning, rena och tydliga smaker kombinerat med en tydlig varumärkesprofil har sedan dess lett till våra framgångar här i Sverige likväl som i våra grannländer och siktet är nu inställt på att växa företaget med utgångspunkt från en stabil nordisk bas” säger Beijing8’s VD Magnus Leydner

För de investerare som anmäler sig under den första veckan efter öppnandet, deltar man även i utlottningen av en resa för två till mittens rike Kina för ett besök på restaurangen i Peking där resan tog sin början. Vinnaren utses den 2:a april och övriga villkor framgår på Pepins hemsida.

Läs mer om emissionen och ta del av Pitchdeck och Memorandum på bifogad länk.

Taggar: