Belatchew Arkitekter återigen utsett till Gasellföretag av Dagens Industri

Report this content

Dagens Industri har för andra året i rad utsett Belatchew Arkitekter AB till ett Gasellföretag 2019, vilket innebär att bolaget är ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma företag.

Dagens Industri har för andra året i rad utsett Belatchew Arkitekter AB till ett Gasellföretag 2019, vilket innebär att bolaget är ett av Sveriges snabbast växande och lönsamma företag.

Bland kraven för att bli ett Gasellföretag kan nämnas att företaget ska ha mer än fördubblat sin omsättning under undersökningsperioden, ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren, ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra senaste räkenskapsåren samt naturligtvis ha sunda finanser.

– Vi var mycket glada förra året när vi blev korade till ett Gasellföretag 2018, och att vi nu för andra året i rad lever upp till de högt ställda Gasellkraven stärker oss i vårt arbete med att utveckla Belatchew Arkitekter vidare, säger Rahel Belatchew, VD och grundare, Belatchew Arkitekter AB, som för närvarande befinner sig på World Architecture Festival i Amsterdam.

– Vi har nyligen anställt flera nya medarbetare och det faktum att vi återigen är shortlistade av World Architecture Festival – ett av världens största arkitekturevenemang – visar att vi är på rätt väg, fortsätter Rahel Belatchew.

Foton: http://belatchew.com/downloads/gasell2019.zip

Kontaktuppgifter

Rahel Belatchew, Chefsarkitekt, VD och grundare, tel 070-174 94 32, pr@belatchew.com, Twitter och Instagram: @rahelbelatchew

Webb: www.belatchew.com, Twitter och Instagram: @belatchew

Om Belatchew Arkitekter

Belatchew Arkitekter är ett Stockholmsbaserat arkitektkontor. Projekten kännetecknas av verkshöjd, innovation och attityd och återfinns främst inom bostäder, kontor och samhällsfastigheter. Den experimentella studion Belatchew Labs har rönt stort internationell uppmärksamhet för sina visionära projekt. Rahel Belatchew har utsetts till Årets Arkitekt och Belatchew Arkitekter/Labs har mottagit flera utmärkelser under senare år, bland annat DNA Paris Design Awards 2019, Architectural Review MIPIM Future Project Award 2015 och 2019, Smart Living Challenge 2014, det nationella formpriset Design S 2014, Architecture Masterprize 2018 samt World Architecture News Awards 2018.