Belatchew Arkitekter expanderar och välkomnar åtta nya medarbetare

Report this content

För att möta ökad efterfrågan från kund och säkerställa kapacitet expanderar Belatchew Arkitekter ytterligare och anställer åtta nya arkitekter och byggnadsingenjörer.

Alma Jacobson, Arkitekt och Utvecklingschef, senast från Tengboms.

Anna Josephson, Byggnadsingenjör, senast från KTH.

Florian Michaux, Arkitekt, senast från A5A Architectes, Paris.

Helena Stigbahr, Arkitekt, senast från Arkitekter Engstrand och Speek AB.

Johanna Björkman, Byggnadsingenjör, senast från Lunds universitet.

Josef Landström, Arkitekt, senast från Chalmers.

Mustafa Galali, Arkitekt, senast från Luleå tekniska universitet.

Reinoud van der Zijde, Arkitekt, senast från Maccreanor Lavington Architects, London.

- Att vi hittat så många kompetenta medarbetare på så kort tid visar på att vi är en attraktiv arbetsgivare för arkitekter och ingenjörer som vill vara med och skapa innovativ arkitektur i framkant, säger Rahel Belatchew, VD och Chefsarkitekt, Belatchew Arkitekter.

BILD

David Lerdell
PR & Kommunikation
pr@belatchew.com

Rahel Belatchew
Chefsarkitekt och VD
pr@belatchew.com

OM BELATCHEW ARKITEKTER

Belatchew Arkitekter grundades 2006 av Rahel Belatchew. Kontoret har sitt säte i Stockholm, Sverige, men verksamheten är internationell. Belatchew Arkitekter arbetar inom ett brett spektrum av projekt, från stadsplanering och bostäder till interiörer, kontor och detaljhandel. Under företagets första 10 år har Belatchew Arkitekter vuxit till att omfatta även den mycket uppmärksammade innovativa studion Belatchew Labs samt fastighetsutveckling för att förverkliga projekt med höga arkitektoniska kvaliteter i egen regi. Rahel Belatchew har en magisterexamen i arkitektur från Ecole Spéciale d’Architecture i Paris, och har verkat som arkitekt i Paris, Luxemburg, Tokyo och Stockholm. Rahel Belatchew har utsetts till Årets Arkitekt och Belatchew Arkitekter/Labs har mottagit flera utmärkelser under senare år, bland annat Architectural Review MIPIM Future Project Award 2015, Smart Living Challenge 2014 och det nationella formpriset Design S 2014. (SE)

Snabbfakta

Citat

Att vi hittat så många kompetenta medarbetare på så kort tid visar på att vi är en attraktiv arbetsgivare för arkitekter och ingenjörer som vill vara med och skapa innovativ arkitektur i framkant.
Rahel Belatchew, VD och Chefsarkitekt, Belatchew Arkitekter