Bellman Groups års- och hållbarhetsredovisning för 2022 är nu publicerad

Bellman Group AB har idag publicerat sin års- och hållbarhetsredovisning för verksamhetsåret 2022 på www.bellmangroup.se.

2022 var ett intensivt år för Bellman Group. Koncernen förvärvade ytterligare två bolag, Bröderna Öhman AB och Börje Holmgrens Åkeri AB, förvärv som stärkte såväl koncernens erbjudande som den geografiska närvaron i Norrland och Mälardalen.

Vi ser en fortsatt stark efterfrågan på koncernens helhetserbjudande. Andelen gemensamma projekt i procent av omsättningen har ökat under året.

För att Bellman Group ska kunna bidra till en fossilfri värdekedja krävs att hållbarhet är i fokus, och att vi kopplar våra klimatmål till den dagliga verksamheten.

Vi har också framgångsrikt emitterat ytterligare 250 miljoner kronor under existerande ramverk för vår företagsobligation samt utökat vår kreditram till 350 miljoner kronor. Tillsammans ger detta oss en stark finansiell ställning och möjligheter att fortsätta vår förvärvsstrategi,” kommenterar Magnus Persson, VD Bellman Group.

Informationen är sådan som Bellman Group är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-03-31 08:00 CET.

Charlotte Kjellmert
Kommunikations- och hållbarhetschef
charlotte.kjellmert@bellmangroup.se
+46 (0) 709 711262

Bellman Group är en anläggningskoncern i stark tillväxt med en uttalad förvärvsstrategi. Koncernen verkar inom bergsprängning, schakt, transport och hantering av massor i Sverige. Under 2022 omsatte koncernen 3,9 miljarder kronor. Bellman Group, med huvudkontor i Solna, har cirka 720 anställda och omkring 1 700 underentreprenörer. Moderbolagets företagsobligation är noterad på Nasdaq Stockholm.