Bellpal Holding AB bordlägger frågan om röstning om försäljning av Bellpal AB.

Under vecka 39 och 40 har en delegation av medarbetare från Bellpal Holding AB och Bellpal AB befunnit sig i USA, under denna period har parterna av olika anledningar funnit det nödvändigt att om- och slutförhandla vissa för transaktionen väsentliga villkor. Affären som sådan ligger fast. Parterna för dock fortsatta förhandlingar om villkoren för köpeskillingen och dess betalning. Köpeskillingen förhandlas i höjande riktning, samt att villkoren för slutlig betalning ska tidigareläggas.

Med hänsyn till att det var först sent igårkväll den 10 oktober 2023 som parterna nådde en överenskommelse rörande nu redovisade förändringar samt att styrelsen vill ge aktieägarna och marknaden betänketid för att tillgodogöra sig informationen innan en omröstning om försäljningen av Bellpal AB genomförs kommer det under dagens bolagsstämma på initiativ från Bellpal Holding ABs styrelse föreslås att frågan om omröstning rörande försäljningen av Bellpal AB bordläggs och att frågan tas upp vid fortsatt bolagsstämma.

Per-Håkan Westman, tfVD, BellPal Holding AB
E-post: ph@bellpal.com