BellPal Holding AB genomför en riktad emission

Styrelsen i BellPal Holding AB (”BellPal” eller ”Bolaget”) har med stöd av bemyndigande från årsstämman genomfört en riktad nyemission till teckningskursen 1,11 SEK per aktie. Motivet till den riktade nyemission är att BellPal har ett likviditetsbehov och att Bolaget vill förbättra soliditeten.

Den riktade emissionen omfattar 5 524 905 nya aktier riktade mot leverantörer till bolaget och andra kreditgivare till bolaget som nu kvittar fordringar uppgående till c:a 6,1 MSEK gentemot bolaget. Bolaget genomför en riktad emission istället för en företrädesemission av tids- och kostnadsbesparingsskäl, något som förväntas gynna alla aktieägare. Teckningskursen var 1,11 SEK.

Bolaget kommer efter emissionens registrering att ha sammanlagt 31 276 300 aktier, och aktiekapitalet ökas därmed med 6 126 274,334535 kronor. Emissionen medför en utspädningseffekt om ca 17,6 % för befintliga aktieägare.

David Ziemsky, VD, BellPal Holding AB

E-post: dz @bellpal.com

Telefon: +46 70  453 96 25.

Denna information är sådan information som BellPal Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 mars 2022 kl. 19.30