Report this content

BellPal Holding har erhållit villkorat godkännande för notering på NGM Nordic SME. Första handelsdag är planerad till den 13 maj 2022

BellPal Holding AB (publ) har tidigare lämnat in en granskningsförfrågan till NGM avseende upptagande av bolagets aktier till handel på Nordic SME. Ansökan är nu formellt godkänd under förutsättning att Bolaget träffar avtal med en likviditetsgarant. Första handelsdag är planerad till den 13 maj 2022. Aktien kommer att handlas under kortnamnet BELLP och ISIN-kod: SE0016589113.

BellPals avancerade teknik ökar den faktiska tryggheten, i vår vardag. BellPal räddar liv, gör att vi är tillsammans när vi behöver det som mest. Från våra algoritmer, klocka (egna som andras), app, cloud, mm skapas unika insikter som förpackas till omsorgstjänster i abonnemangsform i alla led - direkt till slutkund, via distributörer, licenstagare, partners. BellPal är resultatet av experter; seniorer som på kommando ramlat, läkare, professorer, hemtjänstpersonal, nära och kära - alla bidrar till att utveckla BellPal - det är fantastiskt, och unikt. Att noteras på Nordic SME betyder mycket för BellPal. Nu får vi bättre möjligheter att öka företagets exponering och varumärke på marknaden så att vi kan fortsätta vårt arbete.” säger David Ziemsky, VD för BellPal Holding AB

För ytterligare information, vänligen kontakta:

David Ziemsky, VD, BellPal Holding AB
E-post: dz @bellpal.com
Telefon: +46 70  453 96 25.

Mentor
Aktieinvest FK AB (556072-2596)
Box 7415 103 91 Stockholm

ca@aktieinvest.se
www.aktieinvest.se

Om BellPal
BellPal är ett caretech-bolag som kombinerar digitala tjänster med medicinsk expertis för att utveckla produkter, tjänster och digitala lösningar för primärt seniorer och omsorg. Verksamhetens huvudområde är en heltäckande plattform som sammanlänkar användaren med anhöriga och larmcentral. BellPal har en SaaS-baserad affärsmodell för sin plattform och fakturerar slutanvändarna en månatlig abonnemangskostnad för användandet av tjänsten.

För mer information, se BellPals hemsidawww.bellpal.com