Rättelse tidpunkt för offentliggörande av information gällande SPA för Bellpal AB

I en kommuniké efter den extra bolagsstämman som publicerades den 11 oktober 2023 angavs bland annat att SPA och övriga handlingar skulle göras tillgängliga kl 08 den 18 oktober 2023.

Med ändring av vad som angetts i tidigare nämnda kommuniké kommer bolaget att efter marknadens stängning idag offentliggöra de delar av SPA som är relevanta för att stämman ska kunna fatta ett väl underbyggt beslut gällande försäljning av dotterbolaget Bellpal AB.

För tydlighetens skull framhålls att de relevanta delarna av SPA främst inkluderar köpeskillingens storlek, köparens kapitaltäckningskrav för Bellpal samt tidpunkten för tillträde och betalning av köpeskillingen.

SPA kommer att göras tillgängligt så snart det är undertecknat av båda parterna. Det enda villkoret som kvarstår för SPA:ts giltighet är bolagsstämmans godkännande.

Per-Håkan Westman, tfVD, BellPal Holding AB
E-post: ph@bellpal.com