Tidplan för sammanläggning av aktier

Vid extra bolagsstämma den 18 november 2022 beslutade BellPal Holding AB (”BellPal”) om sammanläggning av aktier 1:100, varigenom 100 aktier sammanläggs till en (1) aktie. Bolagsstämman bemyndigade styrelsen att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen.

Tidplan för sammanläggningen

6 december 2022: Första dag för handel med aktier efter sammanläggning. Första dag för handel med ny ISIN-kod.
7 december 2022:  Avstämningsdag för sammanläggning.

Aktieägare behöver inte vidta några åtgärder för att delta i sammanläggningen.

Till följd av sammanläggningen kommer BellPals aktie att byta ISIN-kod. Från och med den 6 december handlas aktien med den nya ISIN-koden SE0019176066.

De aktieägare vars innehav på avstämningsdagen inte är jämnt delbart med 100 kommer att vederlagsfritt erhålla aktier från en av bolagets större ägare, Modern Care Initiative AB, för att innehavet ska bli jämnt delbart med 100. Tillhandahållande av utjämningsaktier sker genom Euroclear Sweden AB:s försorg, utan att ytterligare åtgärder behöver vidtas av aktieägarna.

Antalet aktier i BellPal kommer efter sammanläggningen att uppgå till 23 531 315, vilket innebär ett kvotvärde om cirka 1,1088 kronor per aktie (avrundat till fyra decimaler).

David Ziemsky, VD, BellPal Holding AB
E-post: dz @bellpal.com
Telefon: +46 70  453 96 25.

Om BellPal

För mer information, se BellPals hemsidawww.bellpal.com