Bemannia ansluter sig till Stockholms stads Klimatpakt och köper utsläppsrätter.

Stockholms stad har i sitt miljöprogram som övergripande mål att växthusgasutsläppen ska minska med 10 procent per stockholmare. Bemannia ansluter nu till Klimatpakten och åtar sig, liksom staden, att minska företagets miljöpåverkan. Som ett led i detta miljöengagemang har Bemannia köpt utsläppsrätter samt helt gått över till grön el.

- Att ansluta sig till Stockholms stads klimatpakt var ett enkelt val eftersom vi liksom Stockholms stad strävar efter en hållbar miljöutveckling. I samband med vår miljöcertifiering beslöt vi även att både köpa utsläppsrätter och helt byta över till grön el. Sedan tidigare använder vi oss uteslutande av miljöbilar och självklart går dessa på dubbfria däck enligt Stockholms stads miljöpolicy.

-Jag anser att alla bemanningsföretag ska ta sitt miljöansvar och delta aktivt i detta arbete. Att värna om miljön är ett måste för framtida generationer.

-Vi kommer att fortsätta vårt miljöarbete inom många områden i framtiden och välkomnar alla former av samarbeten som kan ge framtida generationer både god hälsa och en hållbar miljö, säger Staffan Bruzelius, vd.

För ytterligare information, kontakta Staffan Bruzelius, vd

Telefon: 08-84 53 00, 0771-84 53 00
E-post: vd@bemannia.se

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och outsourcing inom administration/kontor, organistaion/HR, ekonomi, fastighet, marknad/information, bank/finans, juridik och IT. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 17 kommuner och ett 40-tal förvaltningar i Stor-Stockholm och ökade omsättningen år 2009 med över 400%. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i över 26 år.