Bemannia bemannar Stockholms Hamnars reception och kontorsservice

Bemannia skriver avtal med Stockholms Hamnar AB om bemanning av reception och kontorsservice i hamnens huvudkontor i Frihamnen. Avtalet löper från 2 april 2012 till 11 mars 2014.

Stockholms Hamnar arbetar för att utveckla Stockholm som en levande och modern sjöfartsstad för invånare, näringsliv och turism. I uppdraget ingår att främja sjöfarten och säkerställa regionens varuförsörjning. Stockholms Hamnars vision är att vara den ledande länken mellan Mälarregionen och resten av världen samt att möjliggöra det bästa transportvalet för sina kunder.

Stockholms Hamnar är en koncern med Stockholms Hamn AB som moderbolag. I koncernen ingår förutom moderbolaget även Nynäshamns Hamn AB och Kapellskärs Hamn AB.

-Det är med stor glädje vi mottog Stockholms Hamnars tilldelningsbeslut att Bemannia blev utsett som leverantör i upphandlingen av reception och kontorsservice. Vi kommer nu att få ännu en mycket givande entreprenad och delta i Stockholms Hamnars projekt och deras framtidsvision, säger Staffan Bruzelius, vd på Bemannia

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 33 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen och Akademikerna. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 30 år.