Bemannia ISO-certifierad för kvalitet och miljö

Bemannings- och rekryteringsföretaget Bemannia har kvalitetscertifierat sig enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008 samt Miljöledningssystem 14001:2004.

Intertek Semko Certification AB har nu meddelat att Bemannia befunnits överensstämmelse med kraven i båda kvalitets- och miljöledningssystem.

Båda certifikaten omfattar hela Bemannia koncernens verksamheter inom Personaluthyrning, Rekrytering, Personalentreprenader samt Jobbcoach. Utöver ovanstående processer så omfattar certifikatet rutinerna för projektering, inköp, drift och underhåll.

- Vi utför dagligen mängder av tjänster åt våra kunder, därför är det varit viktigt för oss på Bemannia att få ett erkännande, genom certifieringen, om att våra utvecklade rutiner och processer är säkerställda och som garanterar kundnöjdhet i varje delmoment av processerna.

- Dessa bägge certifieringar gynnar såväl kunder som anställda inom koncernen.

- Bemannia hade inga avvikelser vid certifieringen i något av de certifierade bolagen: Bemannia AB (publ), Bemannia Kontor AB samt Bemannia Coach AB och det gör mig stolt som företagsledare att se hur mina medarbetare har lagt sin själ i detta arbete – som nu lett fram till denna certifiering. Alla dessa ska ha en stor eloge för sitt idoga arbete, säger vd, Staffan Bruzelius

Kvalitet, Kontinuitet, Flexibilitet och ständig Tillgänglighet är ledord i vår verksamhet

Läs mer om vårt miljöcertifikat på http://www.bemannia.se/miljöengagemang

Staffan Bruzelius,
E-post: vd@bemannia.se
Hemsida: www.bemannia.se
Facebook: www.facebook.se/Bemannia

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 18 kommuner och ett 50-tal förvaltningar och myndigheter runtom i Sverige. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i över 27 år.