Bemannia skriver avtal med Linköpings- och Örebro universitet

Linköpings universitet och Örebro universitet har genomför en gemensam upphandling av bemanningstjänster och tecknar nu avtal med Bemannia inom IT.

Linköpings universitet (LiU) är ett av Sveriges större lärosäten, med ca 27 600 studenter och 3 850 anställda vid tre campusområden på orterna Linköping och Norrköping. Viss utbildning bedrivs också i Stockholm. Utbildning och forskning sker inom teknik- och naturvetenskap, medicin och vård, utbildningsvetenskap, samhälls- och beteendevetenskap, humaniora och tvärvetenskapliga teman. LiU är ett programuniversitet: över hälften av deras 80 utbildningsprogram leder till ett bestämt yrke, t.ex. lärare, civilingenjör, systemvetare, läkare och sjuksköterska. 80 procent av studenterna läser på program, 20 procent läser på någon av våra 500 fristående kurser.

Örebro universitet (ÖU) är ett av Sveriges mest expansiva universitet med cirka 17 000 studenter och drygt 1 300 anställda. Huvudcampus ligger tre kilometer från centrala Örebro och det finns även campusområden i Grythyttan, Karlskoga samt Kopparberg. Universitetet har utbildning och forskning inom bland annat humaniora, juridik, samhällsvetenskap, naturvetenskap, teknik, vård, medicin, undervisning, musik och idrott. ÖU erbjuder ca 800 fristående kurser samt 60 utbildningsprogram på grundnivå och 30 program på avancerad nivå. Forskningen vid ÖU har en bred bas och håller hög internationell klass. Forskningen bedrivs dels ämnesvis, dels organiserad i tvärvetenskapliga grupper. ÖU har nationella och internationella samarbeten och samverkar med näringsliv, landsting, kommuner och organisationer i regionen.

Bemannia tecknar nu avtal inom inhyrning av IT-personal – såsom Systemutvecklare/programmerare, Nätverkstekniker, Systemtekniker/databasadministratör, Supporttekniker och Webbdesigner.

Avtalstiden är fram till 2013-12-14 med möjlighet till förlängning 1+1 år.

- Vi kan nu stolt lägga till ytterligare universitet i vår kompetenta ramavtalsbas och ser fram emot att förse dessa mycket kvalificerade högskolor med personal i framtiden, säger Staffan Bruzelius VD på Bemannia.

För mer information kontakta Staffan Bruzelius, vd

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 32 kommuner och ett 90-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerna. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008 samt Miljöledningssystem 14001:2004. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 30 år.