Bemannia skriver ramavtal med Familjebostäder i Göteborg

Familjebostäder i Göteborg har under hösten genomfört en upphandling avseende bemanningstjänster. Uppdragsbehovet är inom alla förekommande tjänster, exempelvis inom ekonomi, marknad, inköp mfl.

Familjebostäder i Göteborg AB äger och förvaltar drygt 18 000 bostadslägenheter i Göteborg. I nära samverkan med sina kunder utvecklar de levande stadsdelar som skapar bestående värden för deras kunder, medarbetare och ägare. Familjebostäder har lägenheter i så gott som hela stan. Från Donsö och Styrsö i kustbandet till centrum, Tynnered, Hisingen, Gärdsås, Eriksbo och natursköna Bergsjön längst i nordost. I Majorna och Kungsladugård har vi lägenheter i de unika landshövdingehusen. Familjebostäder är ca 250 medarbetare och har en årlig omsättning på ca en miljard kronor. Familjebostäder är ett helägt bolag av Göteborgs Stad via Förvaltnings AB Framtiden.

Avtalstiden är fram till 2013-11-30 med möjlighet till 1 års förlängning.

- Detta är återigen ett kvitto på att företaget Bemannia och vår organisation är på väg rätt mot de uppsatta målet. De uppdrag som detta ramavtal för med sig är ett mycket bra tillskott till vårt relativt nyöppnade
kontor i Göteborg. Vi kommer också i samband med detta också förstärka våra resurser i regionen – för
att ta emot den beräknade volymen som detta medför, säger Staffan Bruzelius VD på Bemannia.

För mer information kontakta Staffan Bruzelius, vd
www.facebook.se/bemannia

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 31 kommuner och ett 90-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetslednings-system ISO 9001:2008 samt Miljöledningssystem 14001:2004. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 30 år.