Bemannia stödjer Barnfondens fadderbarn

Bemannia har tillsammans med fyra andra leverantörer vunnit avtal om att hyra ut och rekrytera personal inom administration, ekonomi, personal och fastighet till Sveriges samtliga kommuner, landsting, regioner och kommunala bolag genom avtal med Inköpscentralen SKL.

-Vi på Bemannia är måna om att ta ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar, det vill säga Corporate Social Responsibility (CSR). Vi har bland annat valt att ta ett samhällsansvar gällande kontorsdrift, transporter, inköp och att vara ett miljöpositivt företag, berättar Staffan Bruzelius, Koncernchef på Bemannia.

- Att vi på Bemannia väljer att ta ett socialt ansvar innebär att vi kan stärka vårt varumärke men det resulterar även i ett ökad förtroende hos våra kunder likväl som en stolthet och engagemang hos våra medarbetare, säger Staffan Bruzelius.

Genom att stödja Barnfodens arbete med fadderbarn ser vi även en möjlighet att vara en aktiv hjälp för människor på utsatta platser i olika delar av världen.

Bemannia har ett fadderbarn genom organisationen Barnfonden. Vi stödjer dels ett barn samtidigt som vi bidrar till att samhället där vårt fadderbarn bor får hjälp med utbildning, hälsa och försörjning. Bemannia är fadder till en liten flicka som heter Fate. Fate kommer ifrån Etiopien och är 13 år. Fate är en aktiv liten flicka som bor tillsammans med sin mormor i Senena Gerera. Hennes föräldrar bor på olika platser långt ifrån henne och de har tyvärr inte råd med kläder eller skolmaterial. Fate är en pigg och alert tjej som går i skolan och umgås gärna med sina skolkamrater på fritiden.

Barnfonden startades 1991 i samarbete med BØRNEfonden i Danmark. Idag är det mer än 26 000 faddrar som hjälper barn och samhällen i 25 olika länder där Barnfonden arbetar. ChildFound Alliance är ett internationellt nätverk för fadderorganisationer där Barnfonden ingår. För mer information se; www.barnfonden.se

E-post: vd@bemannia.se
Hemsida: www.bemannia.se
Facebook: www.facebook.se/Bemannia
Twitter: @bemannia

Staffan Bruzelius, Koncernchef
-Vi på Bemannia är måna om att ta ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar, det vill säga Corporate Social Responsibility (CSR). Vi har bland annat valt att ta ett samhällsansvar gällande kontorsdrift, transporter, inköp och att vara ett miljöpositivt företag.
Staffan Bruzelius, Koncernchef