Bemannia stödjer barnhem för övergivna barn i Thailand

I nordöstra Thailand i staden Khon Kaen finns ett barnhem för övergivna barn. Där bor 48 barn tillsammans med sin egen historia om varför just de är där. Utmaningarna för dem är många, men glädjen och familjekänslan på detta hem går inte att ta miste på.

Bemannias tidigare konsult Kent Thunfors kontaktade oss för en tid sedan angående ett projekt som hans dotter Maria Källgren kommit i kontakt med.

Maria berättar:

– När jag besökte barnhemmet så blev jag starkt berörd av en liten pojke som försökte spela gitarr. Gitarren var hoptejpad och strängarna var av både här och där. Trots detta försökte pojken att spela för mig. Jag insåg att jag gärna ville hjälpa den lilla pojken och alla andra barn att lära sig spela ett instrument. Därför arbetar jag nu med att samla in pengar till detta projekt i samarbete med biståndsorganisationen Invisible Friend.

-Vi på Bemannia antog utmaningen och har nu finansierat inköp av musikinstrument till barnhemmet och även kostnaden för att kunna engagera en musiklärare, säger Staffan Bruzelius, Koncernchef Bemannia. Det är en härlig känsla att få kunna ge tillbaks lite och della den framgång vi uppnått genom att nu engagera oss i barnhemmet.

-Tack vare Bemannias engagemang kommer musikaktiviteter att bli en viktig del i barnens vardag, berättar Jenny Axene som är initiativtagare och grundare till Invisible Friend. För barnen är musicerandet ett stort glädjeämne och en positiv sporre.

För mer information kontakta Jenny Axene, Invisible Friend,
jenny@invisiblefriend.se
Telefonnummer: 0706-94 75 03
Hemsida: www.invisiblefriend.se

Tack vare Bemannias engagemang kommer musikaktiviteter att bli en viktig del i barnens vardag!
Jenny Axene