• Bemannia/

Bemannia utklassar konkurrensen och vinner avtal värderat till nästan en halv miljard kronor.

SKL Kommentus inköpscentral väljer Bemannia i samtliga huvudkategorier och yrkeskategorier i en upphandling av bemanningstjänster. Totalt inkom 28 anbud. Konkurrerande företag i upphandlingen var bland annat Manpower Aktiebolag, Proffice AB, Poolia Sverige Aktiebolag, Acadmic Work Sweden AB och TNG Group AB.

Upphandlingen omfattar bemanningstjänster inom fyra huvudkategorier och med totalt 15 yrkeskategorier. Upphandlingen avser inhyrning av personal inom olika personalkategorier i syfte att täcka tillfälliga personalbehov som uppstår till följd av exempelvis arbetstoppar. Upphandlingen har en total potential om 231 miljoner kronor per år.

”-Det här är en utav Bemannias största upphandlingar hittills i företagets historia vilket nu gör oss till en av de riktigt stora spelarna i bemanningsbranschen. Denna vinst är ett tydligt bevis på att vi arbetar på rätt sätt och visar på vår professionalitet”, säger Staffan Bruzelius, VD på Bemannia AB.

Upphandlingen omfattar hela Sverige och 21 geografiska anbudsområden.

Avtalsperioden löper till och med 2014-11-30 med möjlighet till förlängning i upp till ett år vid två tillfällen till 2015-11-30 respektive 2016-11-30.

www.facebook.se/Bemannia

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ett ramavtal med 220 kommuner, 14 landsting och över 200 bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen och Akademikerna. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.