Bemannia vann stort i Härryda kommuns upphandling

Upphandlingen omfattar inhyrning av personal för kortare och längre perioder till samtliga av kommunens verksamheter.

Härryda kommun har genomfört en upphandling avseende bemanningstjänster. Bemannia har blivit högt rangordnad inom kategorierna Växelpersonal/receptionister och administration, Kommunikatörer, Socialsekreterare – familjebehandlare – biståndshandläggare - LSS-handläggare, Ingenjörer inom VA och trafik – bygglovshandläggare samt Anläggningsarbetare - fastighetsskötare.

-Det är strategiskt viktigt att vi vunnit denna upphandling då vi etablerar oss mer och mer på Västkusten. Vi vill naturligtvis serva många fler kunder från vårt nya Göteborgskontor. Detta ger
ju också fler uppdrag till våra duktiga konsulter i området, säger Bemannias VD Staffan Bruzelius.

Härryda Kommun är beläget öster om Göteborg och har drygt 34 800 invånare, en siffra som ständigt ökar. Största orten är Mölnlycke och närmast flygplatsen ligger Landvetter och Härryda. Andra mindre orter i kommunen är Hindås, Rävlanda och Hällingsjö. Företag och invånare som reser mycket för att arbeta eller kanske studera, tycker om Härryda kommun. De som bor här har nära till de stora vägarna, järnväg, Göteborgs hamn och till Göteborg-Landvetter flygplats.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 33 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen och Akademikerna. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 30 år.