Bemannia vinner upphandling och tar referenskund från stor konkurrent.

I konkurrens med 23 andra företag inom rekrytering har Bemannia idag fått Stockholms Hamnars förtroende och rangordnats som nr 1 för rekrytering inom Administrativa tjänster, Ekonomi, Kommunikation, Teknik och Chefstillsättning. Bemannia fick full pott i kvalité.

Företaget, som är en uppstickare i branschen inom rekrytering och bemanning, har placerat sig långt före företag som Vinator, Hays, Boardtalk, Manpower, Proffice mfl. Bemannia placerade sig också före Poolia – som bl.a. har Stockholms Hamnar som sin referenskund.

Bemannia är en av få anbudsgivare som lyckades få högsta betyg vad gäller samtliga utvärderade krav avseende erfarenhet, processmetodik, kompetens samt referenser.

- Detta är ett ytterligare bevis på att vi är på rätt spår och att samtliga medarbetare inom organisationen gör ett strålande och kvalitativt arbete som ger resultat.

- Att Bemannia erhålligt bästa kvalitetspoäng är resultatet av hårt arbete med att implementera nya kvalitetssäkra metoder och processer inom rekrytering. Vi har även bedrivit omfattande förbättringsarbete för att ständigt ligga i framkant och alltid erbjuda nya och befintliga kunder bästa kvalité.

- Vi ser fram emot att få vara Stockholms Hamnars huvudleverantör flera år framöver - för att nu bli vår referenskund, säger Staffan Bruzelius, vd

För ytterligare information, kontakta Staffan Bruzelius, vd

Telefon: 08-84 53 00, 0771-84 53 00
E-post: vd@bemannia.se

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och outsourcing inom administration/kontor, organistaion/HR, ekonomi, fastighet, marknad/information, bank/finans, juridik och IT. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 17 kommuner och tillhörande kommunägda bolag i Storstockholm och ökade omsättningen år 2009 med över 400%. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i över 26 år.