Pensionsmyndigheten väljer Bemannia

Pensionsmyndigheten har genomfört upphandling av ”Bemanningstjänster för att förstärka Pensionsmyndighetens kundservice”. Uppdraget kommer att utföras både i Gävle och i Söderhamn.

Pensionsmyndighetens uppdrag är att administrera och betala ut den allmänna pensionen, men också att ge såväl generell som individuell information om pensionen.

Det uppskattade behovet uppgår till drygt 26.000 timmar per år. Avtalets maximala löptid är fyra år (1+3) och beräknas omsätta över 21 miljoner. I upphandlingen deltog 9 bemanningsföretag – där i bland namnkunniga kollegor som Manpower, Proffice och Adecco. Bemannia blev rangordnad som nr 1 och det enda bolaget som Pensionsmyndigheten valde att teckna ramavtal med.

-Vi är väldigt stolta att Pensionsmyndigheten valde oss och ser fram emot att utföra ett kvalitativt och bra arbete för att stärka Pensionsmyndighetens kundservice. Detta bidrar också oerhört för vår planerade och fortsatta expansion ute i landet, säger Staffan Bruzelius VD på Bemannia.

För mer information kontakta Staffan Bruzelius, vd

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 24 kommuner och ett 70-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetslednings-system ISO 9001:2008 samt Miljöledningssystem 14001:2004. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 30 år.