STOKAB tecknar exklusivt ramavtal med Bemannia

Bemannia har valts som exklusive leverantör till STOKAB avseende leverans av bemanningstjänster och avser uthyrning av personal inom områdena Personal, Marknad & Information, Försäljning & Kommunikation samt Kontorsadministration. Avtalets maximala löptid är fyra år och beräknas omsätta över 24 miljoner.

AB STOKAB ägs av Stockholms Stadshus AB och har ca 100 anställda med en omsättning på ca 624 mkr år 2010. Utöver denna tilldelning har Bemannia sedan tidigare ett ramavtal med STOKABs dotterbolag S:t Erik Kommunikation avseende bemanningstjänster inom Ekonomi, Marknad och Administration.

Bemannia kommer bl a att leverera bemanningstjänster inom alla kompetensnivåer inom yrkeskategorierna HR/PA Konsulter, Projektadministratörer, Kundtjänst, Säljare samt Webbmasters och Informatörer.

- Bemannia har levererat tjänster till STOKAB tidigare och vi är glada över att få STOKABs fortsatta förtroende säger Staffan Bruzelius VD på Bemannia.

För mer information kontakta Staffan Bruzelius, vd

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 24 kommuner och ett 70-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetslednings-system ISO 9001:2008 samt Miljöledningssystem 14001:2004. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 30 år.