Bengt-Martins AB vald till Sveriges bästa Vintersportarrangör vid Grand Travel Award 2008

Report this content

Bengt-Martins AB i Karlstad är Sveriges bästa ”Vintersportarrangör”. Det stod klart när Grand Travel Award avgjordes i samband med resebranschens stora årliga gala på Grand Hôtel i Stockholm igår. Bengt-Martins röstades fram av 550 utvalda resebyråsäljare. Grand Travel Award arrangeras av branschtidningen Travel News.

Bengt-Martins, som är en av Sveriges ledande och största arrangörer av fjällsemestrar i både Sverige och Norge, bildades 1961 och ingår i Resiakoncernen. Idag har man Sveriges största utbud av stugor, lägenheter och hotell i de svenska och norska fjällen. Sedan förra året erbjuder man också boende i Alperna.
– Vi har tagit flera viktiga steg de senaste åren. Satsningen på Alperna är ett exempel. Under förra året påbörjade vi även en satsning på Danmark, som vi tror har en stor potential. 2007 blev också vårt resultatmässigt bästa år sedan starten. Sammantaget ett mycket bra år där alla på Bengt-Martins gjort ett kanonjobb, säger, säger Lasse Svensson, försäljnings- och marknadschef på Bengt-Martins AB.

Med ett snittbetyg på 4,67 vann Bengt-Martins klassen före STS Alpresor (4,31), Lion Alpin (4,07) och Langley Travel (3,85).
– Det känns oerhört inspirerande att starta 2008 med utmärkelsen ”Bästa Vintersportarrangör”. Att få detta pris och bli uppskattad av branschen är ett kvitto på att vi utvecklas och gör bra saker. Framgången ger kraft och inspiration att utvecklas ytterligare, säger Lasse Svensson.