Lasse Svensson ny försäljnings- och marknadschef på Bengt-Martins

Report this content

Lasse Svensson, tidigare regionchef på Resia AB, blir ny försäljnings- och marknadschef på Bengt-Martins AB. - Att lämna Resia efter nästan 30 år blir en utmaning. Samtidigt stannar jag i Resia-koncernen och kommer därmed att ha mycket samarbete med mina tidigare kollegor på Resia, säger Lasse Svensson.

Bengt-Martins, som är en av Sveriges ledande och största arrangörer av fjällsemestrar i Sverige och Norge, bildades 1961. Sedan våren år 2000 ingår företaget i Resia Travel Group AB där även Resia AB ingår. I Bengt-Martins utbud ingår stugor, lägenheter, hotell och bussresor samt Hurtigruten. - Bengt-Martins har en enastående position på den svenska och norska marknaden när det gäller fjällsemestrar. Den skall vi förstärka och utveckla genom att bredda utbudet ytterligare i framtiden, säger Lasse Svensson. Bengt-Martins är även svensk agent för Hurtigruten, ofta kallad ”världens vackraste sjöresa”. - Bengt-Martins är ett spännande företag med två starka produkter. Lasse Svensson har stor kunskap och rutin och kommer att tillföra mycket, inte minst på säljsidan, där han har stor erfarenhet och ett brett kontaktnät, säger Eva Moen, koncernchef Resia Travel Group AB.