Österrike nästa för Bengt-Martins

Report this content

Bengt-Martins AB, som är en av Sveriges största arrangörer av fjällsemestrar i Sverige och Norge, tar nu för första gången steget ut i Europa. I årets katalog finns tre österrikiska skidorter med: Saalbach, Zell am See och Bad Hofgastein. Planen är att kommande säsonger även satsa på de italienska och franska Alperna.

– Att vi nu tar oss ut i Europa beror på en ökad efterfrågan, framför allt från våra trogna kunder som vill pröva något nytt och mer utmanande när barnen blivit lite äldre. Många känner sig trygga med Bengt-Martins som arrangör och vi hoppas att vi blir förstavalet även för Alpresan, säger Lasse Svensson, försäljnings- och marknadschef på Bengt-Martins AB.

När det gäller val av orter i Alperna går Bengt-Martins tillväga på samma sätt som i Sverige och Norge.
– Vi väljer noggrant ut kända orter som kanske inte är de allra största och som inte heller är stora nöjesmetropoler i första hand men där den rätta atmosfären och känslan finns. Vi har också varit mycket noggranna vid val av boende och har både hotell och apartments att erbjuda.

Alldeles nytt är också att Bengt-Martins erbjuder chartrade tågresor ner till de tre orterna i Alperna. På tåget finns bland annat bar, restaurang och underhållning för barnen.

Bengt-Martins AB med säte i Karlstad, är en av Sveriges ledande och största arrangörer av fjällsemestrar i både Sverige och Norge och bildades redan 1961. Våren 2007 röstade 600 resebyråsäljare fram Bengt-Martins till landets bästa ”Sverigearrangör”, vid resebranschens årliga gala i Stockholm fick man motta priset Grand Travel Award 2007.
– Vi tar självklart med oss vår långa erfarenhet, vår proffsighet och höga servicegrad när vi nu tar klivet ut i Europa. Vi hoppas att redan till nästa säsong även kunna etablera oss i Italien och Frankrike, säger Lasse Svensson.