Benima blir Microsoft Gold Partner

Report this content

Benima har kvalificerat sig som Microsoft Gold Certified Partner inom de två kompetenserna Custom Development Solutions och Data Management Solutions. Företagen kommer att samarbeta runt frågor om marknadsföring och kompetensutveckling.

Lönsamma industriella tillämpningar – Benimas lösningar visar att den absolut senaste tekniken inom systemutveckling med framgång kan användas inom industriella produktionskritiska lösningar. Kunderna ska känna sig trygga att de som innehar guldstatus verkligen kan våra produkter och teknologier, säger Mikael Ramnö, Partner Development and Marketing Manager på Microsoft i Sverige. – För att stärka den producerande industrins konkurrenskraft så är IT-tillämpningar och ett effektivt informationsflöde nyckelfaktorer, tillägger Lars Larsson VD för Benima Mellan AB. Effektivt utnyttjande av alla produktionsresurser kräver effektiv informationshantering. Utvecklar skräddarsydda standardlösningar Benima utvecklar lösningar för att stärka producerande bolags unika konkurrensfördelar. Benimas partnerskap med Microsoft koncentreras bl.a. till systemutveckling, där det ställs mycket höga krav på kompetens inom Microsofts utvecklingsverktyg och plattformar. – Vi ser att vår satsning på en Microsoft-baserad utvecklingsplattform (ITP) med egna byggstenar och branschspecifika koncept för att ytterligare effektivisera utvecklingsarbetet verkligen lönar sig, säger Lars Larsson. Production IntelligenceTM Ytterligare ett fokusområde för samarbetet är datawarehousing och beslutsstödsystem. Benimas fokusering på industriella tillämpningar visar på nyttan av att kunna fatta faktabaserade beslut i realtid för att optimera produktionen. För ytterligare information, kontakta: • Lars Larsson, VD, Benima Mellan AB, tel: +46 70 673 91 85 • Mikael Ramnö, Partner Development and Marketing Manager/SMS&P Microsoft Sweden, tel: +46 (8) 752 2977