Bentley Continental GTC, en klassisk nyhet

Report this content

Continental GTC heter Bentley Motors nya lyxiga fyrsitsiga cabriolet. Bilen premiärvisades nyligen på New York International Automobile Show. När den eleganta cabben börjar säljas i slutet av året, blir Bentley Continental-serien komplett, med tidigare framgångsrika Continental GT (2003) och fyrdörrarsbilen Continental Flying Spur (2005).

Med en topphastighet på 312 km/h, sofistikerad fyrhjulsdrift, toppmodern 12-cylindrig motor, avancerad luftfjädring och ultrastyv kaross uppvisar Continental GTC särklassiga presentanda och köregenskaper. Gemensamt med sina kollegor, är att interiören i nya Continental GTC håller unik hantverksstandard, där träfanér och läder av yppersta kvalitet används och det eleganta mjuka taket sänks ned med hjälp av elhydraulik. – Continental GTC är den mest utpräglade nya Bentley-modellen hittills, förklarar Bentleys vd Dr Franz-Josef Paefgen. – Bilen är mycket elegant och samtidigt inte trendigt modern. Den kommer att tilltala många olika kundkategorier: människor som tröttnat på att köra mindre bekväma sportbilar, människor som vill höja standarden på sin cabriolet samt människor som vill njuta av bilen de kör och ändå äga en åretruntbil. Continental GTC blir den andra cabrioleten som förgyller Bentleys nuvarande modellserie. Nyligen presenterades Azure, en fyrsitsig cabriolet sprungen från flaggskeppet Bentley Arnage. Medan Azure erbjuder glamour, finess och överlägsen bekvämlighet, är Continental GTC skapad för kunder som föredrar enastående presentanda, stil och är begeistrade av Continental GT. Nu finns en modell för dem som vill köra en klassisk cabriolet.