Bentley döper sin nya cabriolet till Azure

Report this content

Bentley Motors meddelar att den glamorösa fyrsitsiga cabrioleten, som premiärvisades på Los Angels Bilsalong i januari i år, kommer att bära namnet Azure. Ett namn som väcker minnen till liv. Nya Bentley Azure introduceras våren 2006.

Nya Bentley Azure är en elegant fyrsitsig cabriolet som ger en mäktig och elegant körupplevelse, en unik blandning av klassisk Bentleydesign och brittiskt hantverk. Nya Azure är den senaste i en lång rad exklusiva cabrioleter från Bentley, vars design inspirerats av 1955 Park Ward S1 Drophead Coupé samt den ursprungliga Azure som introducerades 1995. Som dess ikonförklarade föregångare, blir nya Azure flaggskeppet bland Bentleys modeller, vilket återigen bekräftar företagets status som den främsta tillverkaren av fyrsitsiga cabrioleter marknaden har att erbjuda. Kundreaktioner på konceptbilen, som gått under projektnamnet Arnage Drophead Coupé, visade på ett stort behov av en Bentleycabriolet av absolut högsta klass. - Vi har blivit överösta med förfrågningar om en ny Azure, alltsedan originalmodellen upphörde att produceras, säger Adrian Hallmark, styrelsemedlem, försäljning och marknadsföring. – Bentleys cabriolet och flaggskepp med dess exklusivitet, stil, lyx och prestanda väcker minnen till liv från Rivierans livsstil som inget annat och kommer fullt ut att leva upp till sitt namn, Azure. Ytterligare detaljer, inklusive slutlig teknisk specifikation, tillgång och pris, lämnas senare i år.