Intervjuer vid Mining Journal Select

24 april 2023

(”Beowulf” eller ”bolaget”)

Intervjuer vid Mining Journal Select

Bolaget Beowulf (AIM: BEM, Spotlight: BEO), verksamt inom prospektering och utveckling av malmförekomster, informerar om att en presentation hållen av vår vd Kurt Budge vid evenemanget Mining Journal Select i London samt en intervju med honom i media finns tillgängliga att se via länkarna nedan.

Kurt pratar om de framsteg som gjorts under det senaste året efter att Bolaget beviljades bearbetningskoncession för Kallak Norra, om Kallak Norras lovande ekonomi, samt om vilka huvudsakliga områden som Bolaget fokuserar på för att öka värdet och den större potentialen hos Kallaks järnmalmsprojekt.

Kurt beskriver i detalj hur både Jokkmokk Iron och Grafintec kommer att dra nytta av den gröna omställningen, den ökade efterfrågan på järnkoncentrat med hög renhet bland koldioxideffektiva ståltillverkare samt bland producenter av grafitbaserade anodmaterial, som används i tillverkningen av litiumjonbatterier.

Kurt diskuterar även de fina undersökningsresultaten som arbetsgruppen från Vardar Minerals har uppnått under 2022, upptäckten av ett stort polymetalliskt epitermalt system, nya mål för borrning efter bas- och ädelmetaller samt det prioriterade Red Lead-målet.

En video med presentationen kan ses via länken nedan:

En video med intervjun kan ses via länken nedan:

För frågor:

Kurt Budge, vd                                                           Tel: +44 (0) 20 7583 8304

SP Angel

(utsedd rådgivare och mäklare)                                  Tel: +44 (0) 20 3470 0470

Ewan Leggat / Stuart Gledhill / Adam Cowl

Tim Blythe / Megan Ray                                            Tel: +44 (0) 20 7138 3204