Resultat av bolagsstämman

17 januari 2023

Resultat av bolagsstämman

Beowulf (AIM: BEM; Spotlight: BEO), mineralprospekterings- och utvecklingsbolaget, meddelar att de resolutioner som lades fram vid bolagsstämman som hölls tidigare i dag antogs genom omröstning. Den första resolutionen antogs som en ordinarie resolution och den andra resolutionen antogs som en särskild resolution.

Antalet röster som lämnades in genom fullmakt för och emot respektive förslag till beslut och antalet nedlagda röster var följande:

Resolution Röster för % Röster emot % Nedlagda röster
Resolution 1 (Ordinarie) Att bemyndiga styrelseledamöterna att tilldela aktier i bolaget 30 407 610 97,45 794 136 2,55 8 482
Resolution 2 (SärskildAtt inte tillämpa stadgeenlig företrädesrätt 29 730 482 95,33 1 457 514 4,67 22 232

Den 17 januari 2023 fanns det 831 710 636 aktier i omlopp. Aktieägarna har rätt till en röst per aktie. Nedlagda röster är inte giltiga röster och har därför inte tagits med i beräkningen av andelen röster för och emot ett beslut.

De fullständiga beslutsförslagen finns i kallelsen till bolagsstämman, som finns publicerad på Bolagets webbplats (https://beowulfmining.com/investors/egm-2023/).