Visionen för Jokkmokk Iron - VD intervju

Detta är en svensk översättning av Beowulf Mining plc’s engelska pressmeddelande daterat 12 september 2022, vilket kan läsas i sin helhet på https://beowulfmining.com/investors/announcements/. Vid eventuella felaktigheter är det den engelska versionen som gäller.

12 september 2022

("Beowulf" or the "Company")

Visionen för Jokkmokk Iron - VD intervju

Beowulf (AIM: BEM; Spotlight: BEO), publicerar idag en intervju med Ulla Sandborgh, VD för Jokkmokk Iron Mines AB. I intervjun med BRR Media ger Ulla en uppdatering om Jokkmokk Iron och varför hon bestämde sig för att ta sig an det spännande Kallak Iron Ore Project (”Kallak”). Vidare berättar Ulla om sin vision för Kallak och hur Jokkmokk Iron kan göra verklig skillnad i det lokala samhället. Intervjun finns tillgänglig på svenska och engelska.

Intervjun kan ses på svenska via länken nedan:

Intervjun kan ses på engelska via länken nedan:

Kontaktuppgifter vid frågor:

Kurt Budge, Chief Executive Officer                                       Tel: +44 (0) 20 7583 8304

SP Angel

(Nominated Adviser & Broker)

Ewan Leggat / Stuart Gledhill / Adam Cowl                           Tel: +44 (0) 20 3470 0470

Tim Blythe / Megan Ray                                                         Tel: +44 (0) 20 7138 3204