BERGHS SLUTUTSTÄLLNING 2014 - “MAKE IT MATTER”

www.berghsgradshow14.se

Årets slututställning på Berghs går under namnet ”Make it matter’’. Utställningen ska uppmärksamma meningsfull och relevant kommunikation. Med det vill studenterna sätta fokus på vad människor verkligen värdesätter och hur kommunikation kan lyfta upp det värdet.

“En påse chips kan bli en symbol för att lägga ifrån sig mobilen och umgås med familjen. Ett ensamt litet plåster kan bli ett verktyg för att få blodgivare. En skola kan utöver att vara ett lärosäte, vara en plats där varje individ får verktygen att skapa värdefull kommunikation. Värde är inget vi klistrar på, det är något vi skapar och lyfter fram utifrån vad som redan finns” säger Fredrik Nathorst, AD på Studentbyrån.

Slututställningen pågår 24 – 25 maj i skolans lokaler på Sveavägen 34. Då visar 150 avgångsstudenter upp sina examensarbeten - 18 kommunikationsprojekt och 23 designprojekt. Konceptet "Make it matter" är framtaget av Studentbyrån som består av 12 studenter som under sitt examensprojekt jobbar med Berghs som uppdragsgivare, och tillsammans ansvarar för skolans slututställning.

“Som kommunikatörer har vi verktygen för att ge saker en större mening. Vi behöver inte direkt prata om stora saker. Det kan handla om att få någon att le på väg till tunnelbanan eller uppmärksamma någon som inte annars syns. Oavsett om det vi gör är stort eller smått, för många eller för få, kan vi skapa ett värde som är större än produkter i sig” förklarar Astrid Holm, copywriter på Studentbyrån.

Inför slututställningen kommer Berghs studentbyrå genomföra ett flertal aktiviteter. Redan nästa vecka kommer det första avsnittet av Studentbyråns podcast lanseras. Podcasten Make it matter ska uppmärksamma och hylla de aktörer som lever upp till konceptets värderingar.

“Vi bjuder individer eller representanter från organisationer som brinner för det de gör. Vi vill diskutera hur de genom sitt agerande engagerar andra, utvecklar åsikter och förändrar. Några av våra gäster är Lina Thomsgård, Reza Saleh från Berättarministeriet samt Christina Knight, författaren till boken Mad Women.” säger Klaudia Eriksson, pressansvarig i Studentbyrån.

Vill du hålla koll på det som händer i skolan inför slututställningen så kan du följa Studentbyråns blogg på http://berghs.dagensmedia.se/.

Följande uppdragsgivare har i år vänt sig till Berghs för att få studenternas hjälp att addera värde till sitt varumärke: Riksteatern, Sony Music, Brainheart, Hyresgästföreningen, Aditro, Communication, DeLaval, En Svensk Klassiker, Greenpeace, Gävle Kommun, Handelsbanken, Seamless, Interflora, Kunskapsskolan, KPMG, Axbyte, Billerud Korsnäs, Comviq.

Berghs slututställning: www.berghsgradshow14.se
Årets konceptfilm:

Följ bloggen:

Kontakt:

Klaudia Eriksson, pressansvarig Studentbyrån

M: klaudia.eriksson@student.berghs.se

T: 070 435 19 90

Om Berghs slututställning

Om Studentbyrån
Studentbyrån består av 12 studenter från olika strategiska och kreativa utbildningar som under sitt examensprojekt jobbar med Berghs som uppdragsgivare och tillsammans ansvarar för skolans slututställning.

Om Berghs

Taggar:

Snabbfakta

Om Berghs slututställning I maj får du chansen att ta del av studenternas arbete. Berghs slututställning äger rum i skolans lokaler, Sveavägen 34, pågår 24-25 maj. Utställningen lockar varje år ca 4 000 besökare.
Twittra det här
Om Berghs Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands. http://berghs.se/ Berghs School of Communication Sveavägen 34 | Box 1380 111 93 Stockholm info@berghs.se | www.berghs.se
Twittra det här

Fredrik Nathorst, AD på Studentbyrån