Berghs Live marknadsförs via Cision i sociala medier

Report this content

I år visas alla examensprojekt för Berghs som casefilmer. Dessa kommer att redovisas som inslag under sändningen, från den 28-31/5. Casefilmerna kommer även att fungera som en del av marknadsföringen för att locka folk till berghslive.com. Berghs Live inleder nu ett samarbete med Cision för att öka trafik till sidan.

Anledningen till att alla examensprojekt dramatiseras i casefilmer är för att snabbt få en överskådlig blick av utmaningen och lösningen. I år så kommer elevernas lösningar att presenteras live från studion på Sveavägen 34. De kommer även att ha en fysisk monter i huset samt en kampanjsidan där allt kommer att presenteras. För att skapa intresse kring bergslive.com är sociala medier ett viktigt sätt att marknadsföra sig. ”-Cision erbjuder ett verktyg som innebär att vi enkelt kommer att kunna länka till våra projekt i sociala medier. För oss elever är kanaler som twitter, flickr, facebook och youtube självklara arenor. Nu har vi även tekniken för att enkelt kunna dela med oss av våra projekt” – Nic Dübeck, webbkreatör. Att sociala medier ses som en självklar arena speglar studenternas syn på framtidens kommunikation. ”Vi tror att de nyutbildade kommunikatörerna på Berghs har en nyckelroll i att förmedla vikten av sociala medier till företag. Därför låter vi studenterna bekanta sig med vårt nya verktyg.”- Alexander Mason, Marknadschef, Cision. Lisa Rytter, PR Berghs Mail: lisa.rytter@berghs.se Mbl: 0730 360340 Alexander Mason, Marknadschef, Cision Mail: alexander.mason@cision.com Mbl: 08 - 507 410 00