Berghsstudenter vill utveckla äldrevården

Under vårens examensprojekt på Berghs School of Communication fick sju studenter uppdraget att öka kännedomen om Zest Care som arbetar med utbildningar inom äldrevården. Resultat blev en helt ny kommunikationsstrategi och ompositionering av företaget

Kampanjen som studenterna presenterat för Zest Cares chef inom affärsområdet Outi Luiro, handlar framförallt om att ta vara på det företaget är bäst på – att möta människor.

Förslaget är att Zest Care efter sommaren ska bjuda in till seminarier runt om i Sverige för att prata om hur man tillsammans med beslutsfattare kan utveckla äldrevården. Detta eftersom Zest Care kan presentera sig själva som ett bevis på hur denna utveckling kan se ut med sin än så länge unika utbildningsmetod.

Outi Luiro har tidigare arbetat som sjuksköterska. Hon har även arbetat inom marknadsföring och utbildning samt har 15 års erfarenhet från läkemedelsindustrin. Studenterna vill lyfta fram Outi och hennes egna personliga upplevelser genom att bjuda in till diskussion om äldrevården.

- Vår kund är fantastisk och har verkligen lyssnat till alla våra idéer. Det största problemet har nog varit att vår klient haft ett otroligt stort behov av en tydlig strategi med långsiktiga mål och så mycket mer än endast en enda kampanj, vilket detta skoluppdrag handlat om – att skapa en kampanj, säger Palle Wibrån från gruppen.

Slutmålet handlar inte bara om att sälja utbildningar. Det handlar om att visa vårdgivare och beslutsfattare inom vården att Zest Care är en visionär som vill förändra och förbättra äldrevården. Studenterna fick en stark emotionell koppling till verksamheten. De kände speciellt att de ville förändra all negativitet kring äldrevården och lyfta blicken mot en ljusare framtid.

- Vi hoppas att slututställningen på Berghs ska bli starten för Zest Cares framgångar och för en ljusare framtid inom äldrevården, säger Jenny Karlsson, copywriter i gruppen.

Årets slututställning hålls på Berghs School of Communication, Sveavägen 34.

Vernissage den 24-25 maj. Öppet för allmänheten 26-26 maj.

www.berghs.se, www.berghsgradshow.com

Arbetsgruppen från Berghs:

Fredrika Du Rietz, MK

Nikie Elgqvist, SKPR

Jenny Karlsson, RAC (Copy)

Darja Samad, MK

Erik Söderberg, PL

Martin Welander, RAC
(AD)

Palle Wibrån, IC

För mer information, vänligen kontakta:

Nikie Elgqvist, pressansvarig, Zest Care

nikie.elgqvist@gmail.com 073-386 30 96

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands. Dessutom kommer ytterligare cirka 3000 personer på våra inspirationsseminarier. Berghs ligger i centrala Stockholm och ägs av den norska koncernen Anthon B Nilsen som driver flera andra skolor, däribland Westerdals School of Communication och universitetet NITH i Oslo.

Snabbfakta

Berghsstudenter vill utveckla äldrevården. #Zest Care Berghsslututställning 24-27 maj. Sveavägen 34

Vår kund är fantastisk och har verkligen lyssnat till alla våra idéer. Det största problemet har nog varit att vår klient haft ett otroligt stort behov av en tydlig strategi med långsiktiga mål och så mycket mer än endast en enda kampanj, vilket detta skoluppdrag handlat om – att skapa en kampanj.
Palle Wibrån, från gruppen
Vi hoppas att slututställningen på Berghs ska bli starten för Zest Cares framgångar och för en ljusare framtid inom äldrevården.
Jenny Karlsson, copywriter från gruppen