Människors energi ska lyfta korsningen

Report this content

Berghselever har tagit fram kampanjen Stockholmspulsen för fastighetsbolaget Hufvudstaden. En kampanj som bygger på att man omvandlar rörelse som redan finns i korsningen Sveavägen/Kungsgatan i Stockholm till energi.

Hufvudstaden äger idag ett flertal fastigheter i korsningen och vill skapa ett mervärde kring platsen och för sina hyresgäster. I ett samarbete med Berghs School of Communication fick en grupp elever i examensuppgift att skapa en mötesplats som ska kommunicera nytänkande.

Den tekniska lösningen de använt sig av ska ta tillvara på energin som skapas av människorna som rör sig i korsningen. Energin ska användas till en rad olika event som kommer att hållas i korsningen.

Stockholmspulsen är en kampanj där man utnyttjar rörelse och energi. Startskottet på en rad av händelser blir Powered by Stockholmspulsen, en konsert i korsningen. Konsertens längd kommer att styras av hur mycket energi som alstras under en månads tid genom strategiskt utplacerade rörelseenergiplattor i korsningen.

"Vi vill att alla som rör sig i korsningen ska se hur just deras insats spelar roll. På Adidas husets vägg visar man hur lång konserten är just nu och hur varje steg registreras. Det är viktigt att alla ska kunna känna sig delaktiga och att de bidrar till eventet", säger Viktoria Larsson, PR ansvarig I gruppen.

Berghs slututställning är den 24-27 maj då man kan komma och se det slutgiltiga förslaget.

Gruppen som arbetat med kampanjen är:

Jonas Jonsander, Strategisk projektledare/Digital Planner

Ulrika Dagérus, Strategisk projektledare/Planner

Viktoria Larsson, PR ansvarig

Beata Mollberg Fagring, Produktionsledare

Rikard Besckow, Copywriter

Michal Sitkiewicz, AD

För ytterligare information;

Viktoria Larsson, PR ansvar, Berghs School of Communication +46 (0)760-106 265

Mail: vl.produktion@gmail.com

Louise Kihlberg, Marknadschef, Hufvudstaden, +46 (0)8- 762 90 86

Mail: louise.kihlberg@hufvudstaden.se

Om Berghs: www.berghs.se

Om Hufvudstaden: www.hufvudstaden.se

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation. Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer någon form av utbildning på Berghs – i Sverige eller utomlands. Dessutom kommer ytterligare cirka 3000 personer på våra inspirationsseminarier. Berghs ligger i centrala Stockholm och ägs av den norska koncernen Anthon B Nilsen som driver flera andra skolor, däribland Westerdals School of Communication och universitetet NITH i Oslo.

Taggar:

Citat

Vi vill att alla som rör sig i korsningen ska se hur just deras insats spelar roll. På Adidas husets vägg visar man hur lång konserten är just nu och hur varje steg registreras. Det är viktigt att alla ska kunna känna sig delaktiga och att de bidrar till eventet.
Viktoria Larsson, PR ansvarig