Peter Nilsson verkställande direktör och koncernchef för Bergs Timber AB (publ)

Peter Nilsson har den 15 mars accepterat ett erbjudande att bli verkställande direktör och koncernchef i Bergs Timber AB (publ). Peter Nilsson är för närvarande ansvarig för produktion och marknad (COO) inom Rusforest. Peter har 30 års erfarenhet från sågverks- och skogsnäring inom SCA, Geijer Timber samt som VD för Södra Timber AB.
Tillträde sker den 16 maj 2013.

Ytterligare information avseende detta pressmeddelande kan lämnas av styrelsens ordförande Jerker Karlsson (+46-706 37 28 46).

Bergs Timber AB (publ), 556052-2798, Bergs väg 13, 570 84 Mörlunda, telefon +46 10 19 98 500. Mer information om vår verksamhet går att finna på vår hemsida under adress www.bergstimber.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Bergs Timber AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 mars 2013 klockan 08:30.