Frukostinbjudan: En ny säsong i Sveriges Radios konserthus avslöjas

Tisdagen den 17:e mars kl. 8.30-9.20 i Berwaldhallen
Frukostpresentation av konsertsäsongen 2020/21 och Östersjöfestivalen 2020
Frukost serveras från kl. 8.00 | OSA. 13:e mars till karl.thorson@sverigesradio.se

Dags för en ny säsong med stora musikupplevelser i Sveriges Radios konserthus, Berwaldhallen. Foto: Arne Hyckenberg

På morgonen den 17:e mars avslöjas konsertsäsongen 2020/21 i Berwaldhallen, med en tydlig röd tråd och flera nyskapande musikaliska projekt. Berwaldhallens nytillträdde konserthuschef Staffan Becker programleder presentationen och planeringschef Christian Thompson presenterar säsongen, som inleds med med Östersjöfestivalen den 22 augusti. Dessutom får du träffa ett antal hemliga gäster – solister, dirigenter och tonsättare – ur den nya säsongen.

Den innevarande jubileumssäsongen i Berwaldhallen har inneburit höga publiksiffror och många nya konsertbesökare som upptäckt det breda programmet i Sveriges Radios konserthus. Banden till Sveriges Radio har stärkts ytterligare genom att musiken satts i redaktionell kontext. Internationellt hyllade Sveriges Radios Symfoniorkester och Radiokören är en viktig del av Sveriges Radios kulturskapande verksamhet och hörs varje vecka P2, i direktsändningar från Berwaldhallen.

Varmt välkommen till frukostpresentationen den 17:e mars.
Anmälan senast den 13:e mars till karl.thorson@sverigesradio.se.

För mer information och intervjuförfrågningar, kontakta