Malin Broman leder Radiosymfonikerna och Radioapan är tillbaka i Berwaldhallen

Flera planerade marskonserter i Sveriges Radios konserthus Berwaldhallen har fått ställas om med anledning av de skärpta inreserestriktionerna. I nuläget är två konsertprogram fastställda, som sänds i P2 och på Berwaldhallen Play, den 28 februari och 5 mars.

Malin Broman leder Sveriges Radios Symfoniorkester i Mendelssohns första symfoni den 5 mars.

NIKLAS OCH RADIOAPAN I SAGOSLOTTET
Söndag 28 februari kl 11 på Berwaldhallen Play
Följ med när Niklas och Radioapan räddar en prins och en prinsessa från en elak drake! Redan på söndag har det blivit dags för ett nytt spännande musikäventyr för alla barn. Berwaldhallen har blivit ett sagoslott, där prinsessan och prinsen har förts bort av en drake. Följ med när Niklas och Radioapan får i uppdrag att hitta dem med musik, sång och galna upptåg. På vägen möter de bland annat en snäll snigel som också hjälper till. Sveriges Radios Symfoniorkester dirigeras av Andreas Hanson.

BROMAN OCH MENDELSSOHN
Fredag 5 mars kl 19 i P2 och på Berwaldhallen Play

Sveriges Radios Symfoniorkesters konsertmästare Malin Broman gjorde i somras ett uppmärksammat digitalt uppförande av Mendelssohns stråkoktett – där hon spelade alla åtta stämmor själv. Nu är hon tillbaka med Mendelssohn, och leder Radiosymfonikerna i hans första symfoni. Stycket får sällskap av Einojuhani Rautavaaras neoklassiska A Requiem in Our Time för brass och slagverk och Edvard Griegs djupt gripande Sörgemarsj over Rikard Nordraak i arrangemang för brass av Geoffrey Emerson.

Einojuhani Rautavaara: A Requiem in Our Time
Edvard Grieg: Sörgemarsj over Rikard Nordraak