P4 och Radiosymfonikerna bjuder in till stjärnkavalkad i Berwaldhallen

Den första och andra februari 2019 blir det ”Alla tiders musikfest” med Sveriges Radios Symfoniorkester och ett stort antal av landets mest folkkära artister i Berwaldhallen. Under kapellmästare Anders Berglunds ledning sätter artisterna Owe ThörnqvistAnn-Louise HansonKristin AmparoPetra Marklund, Nina Söderquist och Oscar Magnusson ljus på den framgångsrika webbkanalen P4 Plus, med hitsen från 60-, 70- och 80-talets topplistor. Det skiljer 56 år mellan konsertens äldsta och yngsta artist, men alla delar kärleken till tidlös musik.

Kristin Amparo, Owe Thörnqvist, Anders Berglund med flera artister möter Sveriges Radios Symfoniorkester i ”Alla tiders musikfest med P4 Plus” i februari. Foto: Stina Gullander, Jarl Ekenryd, Johan Ljungström

- Det är en dröm som nu går i uppfyllelse. Vi på P4 Plus ser så mycket fram emot att få hylla musiken och artisterna som spelas i kanalen och att möta lyssnarna i verkligheten, som vi skapat en så fin relation med. Jag vågar lova att det blir en kväll att minnas både med glädjetårar och nostalgi. P4 direktsänder konserten så den kommer nå en miljonpublik i hela landet, säger Leif Eriksson, projektledare för P4 Plus.

Sveriges Radios Symfoniorkester möter regelbundet artister från olika genrer i sin konsertserie ”Svenska stjärnor” - på senare tid Anna Ternheim, Ane Brun, Magnus Carlson och Tommy Körberg, bland andra. Med konserten ”Alla tiders musikfest” blir det första gången som en radiokanal och dess musik så tydligt står i konsertens fokus.

När vi valde ut låtarna till konserten slogs både jag och artisterna av hur mycket bra musik som skrevs under de här decennierna. Det kommer den här konserten verkligen att manifestera! säger Anders Berglund, konsertens dirigent.

P4 Plus är ”Kanalen som ger dig en mix av musik genom årtiondena till i dag. Dygnet runt med musiken du älskar och saknat.” Biljetterna till konserterna i Berwaldhallen släpps idag.

Alla tiders musikfest med P4 Plus

1 & 2 februari i Berwaldhallen
Läs mer om konserterna på berwaldhallen.se

För mer information om konserterna, kontakta