Seinabo Sey gör konserter med Sveriges Radios Symfoniorkester i Berwaldhallen

Seinabo Sey, en av Sveriges mest hyllade artister, gästar Sveriges Radios Symfoniorkester i Berwaldhallen den 28-30 november i år för att framföra sin musik i symfoniska arrangemang under ledning av Jonas Nydesjö. Biljetterna släpps den 29 maj.

Seinabo Sey gästar Sveriges Radios Symfoniorkester den 28-30 november i Berwaldhallen. Foto: Eddie Persson

Seinabo Sey är en fantastisk sångerska med en av Sveriges mest unika röster. Det känns så fint att få kombinera hennes storslagna uttryck med Radiosymfonikernas nästintill oändliga musikaliska möjligheter. Som vi längtar! säger Jonas Nydesjö, dirigent.

Det känns verkligen spännande att få möjlighet att samarbeta med Sveriges Radios Symfoniorkester! Att framföra mina favoritlåtar, tillsammans med Jonas Nydesjö och den fantastiska orkestern kommer bli en kväll att minnas, säger Seinabo Sey.

Sedan debuten 2013 har sångerskan och låtskrivaren Seinabo Sey snabbt blivit en av Sveriges mest efterfrågade artister med turnéer i Europa och USA. För sin musik har hon belönats med fem Grammys, blivit utsedd till Årets artist av P3 Guld, prisats för Bästa konsert av Verge Awards, belönats av European Border Breakers Awards och utsetts till Ulla Billquist-stipendiat. Hon är aktuell som medverkande i tv-programmet ”Så mycket bättre” och turnerade under våren i hela Skandinavien.

Sveriges Radios Symfoniorkester är en av Europas mest mångsidiga orkestrar. Repertoaren omfattar såväl de stora klassiska verken som spännande ny musik och i samarbeten med tonsättare, dirigenter och solister finns en ständig strävan att bryta ny mark.

Jonas Nydesjö är dirigent och arrangör för musikal, genreöverskridande konserter, dansföreställningar, skivinspelningar och barn- och ungdomsföreställningar. Han har bland annat dirigerat uppsättningar på Folkoperan, Malmö Opera, Göteborgsoperan och Wermland Opera, samt konserter med de flesta orkestrarna i Sverige i samarbeten med bland andra Annika Norlin, Ola Salo, Håkan Hellström och många andra.

SEINABO SEY MÖTER SVERIGES RADIOS SYMFONIORKESTER
28-30 NOVEMBER I BERWALDHALLEN
Jonas Nydesjö, dirigent

Biljetterna släpps den 29 maj.
För pressinformation, kontakta