Sveriges Radios konserthus presenterar en ny säsong

Välkommen på press- och branschfrukost i Berwaldhallen! Sveriges Radios Symfoniorkester och Radiokören står inför en ny säsong som kantas av stor musik, gästande världsartister och dirigenter av yppersta klass i Sveriges Radios konserthus, Berwaldhallen. Alla konserter sänds i Sveriges Radio och några livestreamas med bild över berwaldhallen.se.

Torsdag den 26 april kl. 09.00 – ca 09.50 i Berwaldhallens nedre foajé.
Frukostmacka, kaffe och te serveras från kl. 08.30.
Anmälan till karl.thorson@sverigesradio.se
senast tisdag 24 april.

Ta del av en ny spännande säsong i Sveriges Radios konserthus Berwaldhallen, hemvist för Sveriges Radios Symfoniorkester och Radiokören. Under morgonen får du bland andra möta chefsdirigent Daniel Harding, tonsättarna Albert Schnelzer, Katarina Leyman och Jacob Mühlrad och Berwaldhallens nye planeringschef Christian Thompson.

Under säsongen presenterar Sveriges Radios Symfoniorkester sin nye förste gästdirigent Klaus Mäkelä. Dessutom gästas orkestern av unga pianister i musik av några av dagens hetaste kompositörer och ett pärlband av världens främsta violinsolister. Både orkestern och Radiokören upprätthåller sina internationella renommén och gör flera utlandsturnéer. Konsertserien Svenska Stjärnor fortsätter med flera spännande gästartister.

Värd och moderator är konserthuschef Helena Wessman.

Presentationen sänds även direkt över berwaldhallen.se och facebook.com/berwaldhallen

Varmt välkommen!

För mer information och anmälan, kontakta