Stort intresse för arbetsplatsservice

Report this content

Nu marknadsförs arbetsplatsservice för fullt och intresset är stort säger Tord Oxelgren som är säljchef på Bestin PSS AB. Vi sitter på Tords kontor och samtalar om konceptet och hur det tas emot av företagen. Vi har fått ett mycket varmt mottagande och när kunden förstår konceptet så har vi fått mycket god respons. Just nu konfigurerar vi upp och utbildar 3 nya företag, så det är jättetrevligt.

Vilka problem har ni stött på under resan?
Först och främst är att nya kunder bara ser oss som ett IT-företag. Denna stämpel vill vi att försöka tvätta bort så att vi uppfattas som ett serviceföretag med människor av kött och blod som löser våra kunders vardagliga problem. Ja, vi har ett Internet-baserat verktyg som vi har utvecklat, men det är egentligen av underordnad betydelse. Vad vi vill betona är att vi hela tiden följer med våra kunder i sina processer och är ett stöd för att göra saker bättre och på rätt sätt, så att de får synliga resultat i form sparade tid och bättre resultat.

Ett annat problem är att få lite mindre företag att förstå att även dom har nytta av arbetsplatsservice, jag får ofta höra argumentet – Men vi är ju så små… Här brukar jag ställa kontrollfrågan om hur många avtal som rullas vidare när man egentligen skulle förhandlat om, då inser dom flesta att den förlusten rätt lätt skulle kunna undvikas med vår tjänst och det har egentligen inte med storleken att göra. Vi har enmansföretag som använder tjänsten och dom är helnöjda med det jobb som vi lägger ner, tack vare vår tjänst har dom järnkoll på sina avtal och slipper en massa tidsspill med att leta prylar för sin verksamhet.

Vad i tjänsten har varit populärast?
Jag kan inte på rak arm säga det ena eller det andra. En del gillar receptionstjänsten, andra vill titta närmare på avtalstjänsten osv. Det jag känner och som de flesta CFO:s tycker är att verksamhetens grundbultar ligger i avtal så där lägger vi ner lite extra krut för att lyfta fram enkelheten och dom fördelar som just denna tjänst har.

Hur snabbt kan kunden komma igång?
När vi fått in det underlag vi behöver, logga, färgval, attestregler etc. så tar det två arbetsdagar att konfigurera lösningen. Detta tack vare att vi har tjänsten som en molnlösning, alla tjänster är dessutom generiska och används av flera kunder. När allt är uppsatt skickar vi ut inbjudan med inloggningsuppgifter till alla kundens användare. Samtidigt förbereder vi en utbildning som genomförs, på plats, hos kund. Efter vi utbildat så följer vi upp, noga, oftast på plats hos kund. Detta för att vi vill att dom skall känna sig bekväma med att använda tjänsten. Just detta är en mycket viktig faktor som skiljer oss åt från våra konkurrenter, vi vill att tjänsten skall användas och vara enkel för användarna.

Slutligen vad kostar er tjänst?
Massor… skrattar Tord. Vi har en ganska flexibel kostnadsbild men i huvuddrag ser den ut så här. Först har vi en engångskostnad för jobbet med att skapa önskade tjänster, sedan har vi ett månadsabonnemang för användare. Detta varierar lite beroende på antal tjänster och användare men bara för att du skall få en uppfattning så för en tjänst med 20 användare går den på runt 1700 kr sek/månad.  Sen har vi valt att inte ha någon bindningstid för vi tror att detta bara skapar irritation, vi har i stället valt att ha regelbundna förvaltningsmöten för att då fånga upp eventuella synpunkter och frågor för att hela tiden göra tjänsten bättre.

För mera information vänligen kontakta:
Tord Oxelgren, Kundansvarig Bestin

Telefon:  46 10 – 705 38 11
E-post:  tord.oxelgren@bestin.se
Hemsida: www.arbetsplatsservicedirekt.se

Bestin utvecklar och marknadsför en molntjänst som systematiserar och effektiviserar stödprocesser på företag och myndigheter, samtidigt som den säkrar kvaliteten och effektiviteten i samspelet med leverantörer och kunder. Kunden får en lösning bestående av en eller flera funktioner mot en månadsavgift per användare.

Vår vision är att leverera en plattform som är en globalt tillgänglig marknadsplats för effektivare affärer mellan företag, där vi själva såväl som tredje part ska kunna utveckla och erbjuda samverkande lösningar till sina medarbetare, leverantörer och kunder. Vi vill bli synonymt med begreppet verksamhetsstödjande processer inom och mellan organisationer, det vill säga en komplett leverantör av lösningar för Business Support Management (BSM).