Betsson emitterar ytterligare obligationer om 10 miljoner euro

Betsson AB (publ) (”Bolaget”) har framgångsrikt emitterat ytterligare seniora icke säkerställda obligationer om 10 000 000 euro under Bolagets befintliga ramverk om totalt 250 000 000 euro med ISIN SE0017769672. Efter emissionen kommer en volym om totalt 100 000 000 euro att vara emitterad under ramverket.

De ytterligare obligationerna prissattes på 100,0 procent av nominellt belopp och löper med en rörlig ränta om 3 månaders EURIBOR plus 650 baspunkter med slutligt förfall i juni 2025. Emissionslikviden kommer att användas till generella företagsändamål.

Nordea har agerat sole bookrunner i samband med emissionen och Gernandt & Danielsson har varit legal rådgivare.

För ytterligare information, kontakta Bolaget:

Pontus Lindwall, VD och koncernchef Betsson AB

Betsson AB (publ) är ett holdingbolag som investerar i och förvaltar snabbväxande bolag inom onlinespel. Bolaget är ett av de största inom onlinespel i Europa och har som ambition att växa snabbare än marknaden, både organiskt och genom förvärv. Detta ska ske på ett lönsamt och hållbart sätt, och med olika lokala anpassningar. Betsson AB är noterat på Nasdaq Stockholm (BETS-B).