Betsson erhåller högsta möjliga ESG-rating, AAA av MSCI

Betsson AB meddelar idag att bolaget har tilldelats en AAA-rating av Morgan Stanley Capital International (MSCI) ESG Ratings, en uppgradering från den tidigare AA-nivån. AAA-ratingen är den högsta möjliga och bekräftar Betssons målmedvetna arbete inom miljö, socialt ansvar och styrning (ESG), vilket är ett led i att bedriva lönsam verksamhet på lång sikt.

Pontus Lindwall, VD för Betsson AB, kommenterade den höjda ratingen: "Att få högsta ESG-betyg från MSCI är ett bevis på Betssons engagemang för god affärsetik, ansvarsfullt spelande och hållbarhet. Det här är ett löpande arbete som spänner över hela koncernens verksamhet och där vi ständigt strävar efter att förbättra oss.”

Morgan Stanley Capital International (MSCI) ESG ratings mäter ett företags motståndskraft mot långsiktiga ESG-risker, och hjälper investerare att identifiera ESG-risker och möjligheter inom sina portföljer. Betygen sträcker sig från AAA (högst) till CCC (lägst), baserat på ett företags exponering för och hantering av branschspecifika ESG-risker i förhållande till jämförbara företag. Bedömningen kostar inget för företagen. MSCI:s metodik säkerställer opartiska och oberoende bedömningar och upprätthåller utvärderingarnas trovärdighet och objektivitet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Roland Glasfors, Vice President Communications & Investor Relations
+46 760 024863, ir@betssonab.com

Betsson AB är en engagerad ägare av snabbväxande företag inom onlinespelbranschen. Vi är en av de största aktörerna inom onlinespel globalt och har ambitionen att växa snabbare än marknaden, organiskt och genom förvärv. Tillväxten ska genereras på ett lönsamt och hållbart sätt. Betsson AB är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap (BETS-B).