Betsson erhåller licens för onlinespel på sport i Tyskland

Betsson har ansökt om och nu erhållit godkännande från regionrådet i Darmstadt för att tillhandahålla onlinespel på sport över hela Tyskland.

Förutom de nu beviljade licenserna för sportspel, beräknas ett så kallat ”Interstate Treaty” att träda i kraft den 1 juli 2021, vilket innebär öppning för en reglerad marknad för kasino och poker online.

“Vi är glada över att äntligen ha fått den här licensen och förbereder nu nylansering av vår tyska sportbok under den tyska regleringen. Att erbjuda sportspel online i Tyskland är en del av vår strategi för att stärka vår position på befintliga marknader genom att prioritera de segment där Betsson har bäst förutsättningar att erbjuda de bästa produkterna. Vi ser fram emot att erbjuda våra tyska kunder riktigt god underhållning”, säger Pontus Lindwall, VD Betsson AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Pontus Lindwall, VD Betsson AB

Betsson AB (publ) är ett holdingbolag som investerar i och förvaltar snabbväxande bolag inom onlinespel. Bolaget är ett av de största inom onlinespel i Europa och har som ambition att växa snabbare än marknaden, både organiskt och genom förvärv. Detta ska ske på ett lönsamt och hållbart sätt, och med olika lokala anpassningar. Betsson AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap (BETS).