Betsson erhåller licens för sportspel i Frankrike

Betsson meddelar idag att koncernen har tilldelats licens för att erbjuda sportspel online på den lokalt reglerade marknaden i Frankrike. Verksamheten i Frankrike kommer att drivas i samarbete med en lokal partner. Lanseringen i landet förväntas ske under fjärde kvartalet 2023 under varumärket Betsson.

Betssons strategi är att växa genom geografisk diversifiering och nu tas steg mot en lansering av sportspel på den reglerade marknaden i Frankrike. Via ett joint venture med en lokal samarbetspartner har Betsson erhållit en licens för att erbjuda sportspel över internet i Frankrike.

”Det är glädjande att Betsson erhållit licens för att erbjuda sportspel i Frankrike, som är en viktig spelmarknad i Europa med stor långsiktig potential för onlinespel. Genom att kombinera våra kunskaper och erfarenheter som global speloperatör med lokal expertis hos vår samarbetspartner kommer vi kunna erbjuda en svårslagen kundupplevelse inom sportspel i Frankrike”, kommenterar Pontus Lindwall, VD för Betsson AB.

För ytterligare information:

Roland Glasfors, Vice President Communications & Investor Relations, Betsson AB

ir@betssonab.com

Betsson AB (publ) är ett holdingbolag som investerar i och förvaltar snabbväxande bolag inom onlinespel. Bolaget är ett av de största inom onlinespel i Europa och har som ambition att växa snabbare än marknaden, både organiskt och genom förvärv. Detta ska ske på ett lönsamt och hållbart sätt, och med olika lokala anpassningar. Betsson AB är noterat på Nasdaq Stockholm (BETS B).