Delårsrapport för perioden 1 Januari – 30 September 2012

Samtliga belopp i denna rapport är angivna i svenska kronor. Siffror inom parentes avser motsvarande period förra året om inte annat anges. Uppgifterna gäller koncernen om inte annat anges.

Tredje kvartalet

• Intäkterna uppgick till 529,5 (465,7) mkr, vilket motsvarar en ökning med 14 procent
  • Rörelseresultatet uppgick till 120,0 (152,8) mkr
  • Bruttoomsättningen i sportboken inklusive samtliga spellösningar uppgick till 2 921,4 (1 816,6) mkr, varav NGG bidrog med 594,8 mkr. Detta motsvarar en ökning på 61 procent.
  • Sportboksmarginalen efter fria vad uppgick till 5,5 (7,6) procent, vilket är en säsongsmässigt låg marginal
  • Resultatet före skatt uppgick till 118,3 (146,5) mkr
  • Resultatet uppgick till 113,1 (138,4) mkr, motsvarande 2,68 (3,40) kronor per aktie
  • Deponeringar i Betssons samtliga spellösningar uppgick till 1 756,0 (1 483,6) mkr, vilket är All Time High (ATH) och en ökning med 18 procent
  • Under kvartalet har bolagets externa finansiering minskat med 35,4 mkr till 396,4 (-) mkr
  • Dotterbolaget Angler Gaming delades ut till aktieägarna under inledningen av tredje kvartalet

Delårsperioden

• Intäkterna ökade med 27 procent till 1 551,8 (1 221,4) mkr
  • Rörelseresultatet uppgick till 403,6 (387,4) mkr
  • Resultatet före skatt uppgick till 400,2 (382,5) mkr
  • Resultatet uppgick till 380,8 (362,0) mkr, motsvarande 9,09 (9,08) kronor per aktie

Fortsatt stark utveckling
”- Den kraftiga ökningen av aktivitet i Betssons sportbok är ett kvitto på att genomförda investeringar varit framgångsrika. Intäkterna har påverkats negativt av en låg sportboksmarginal på 5,5 procent. Dock är marginalen under inledningen av fjärde kvartalet starkare och uppgår hittills till över 8,0 procent. De migreringsproblem bolaget tidigare kommunicerat är väl identifierade och ett antal förbättringsåtgärder har satts in. Dessa erfarenheter tillsammans med en hög aktivitet på Betssons olika spelsiter samt en ledande teknik i det mobila segmentet, kommer leda till fortsatt stark utveckling för bolaget.” säger Magnus Silfverberg, Betssons VD och koncernchef.

Presentation av delårsrapport
Idag, fredagen 26 oktober klockan 09:00 CET presenterar Betssons koncernchef, Magnus Silfverberg, delårsrapport på Betssons kontor Regeringsgatan 28 samt via Webcast på www.betssonab.com eller http://storm.zoomvisionmamato.com/player/betsson/objects/bcwgjvpy eller via telefon på +46 (0)8 505 598 53 (Sverige) eller +44 (0)203 043 24 36 (UK). Presentationen kommer att hållas på engelska och följas av en frågestund.

Magnus Silfverberg

Betsson AB (publ),

Regeringsgatan 28, 111 53 Stockholm

Styrelsens säte: Stockholm,

Organisationsnummer 556090-4251

För ytterligare information, kontakta Magnus Silfverberg, VD och koncernchef, Tfn, +46 702 71 47 00, magnus.silfverberg@betssonab.com eller Fredrik Rüdén, CFO, Tfn +46 733 11 72 62, fredrik.ruden@betssonab.com.

Informationen i denna delårsrapport är sådan information som Betsson AB (publ) skall offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 oktober 2012 klockan 07:30 CET.